Aarhus Radiolager: Fra virksomhed til en musikbutik

0 Comments

Siden det blev oprettet i 2004, har Aarhus Radio Warehouse været en del af Aarhus samfund. Det har været kendt for sit mangfoldige musikvalg i høj kvalitet og for sin unikke service.

I 2007 besluttede virksomheden at udvide fra at sælge musik til at fungere som en pladebutik. Det er nu en af de mest populære butikker i Danmark med over 35000 plader ved hånden. De bærer stadig meget musik, men fokuserer nu på vinylplader samt nye udgivelser af danske artister.

Aarhus Radio Warehouse er hovedsageligt kendt for sit mangfoldige lager, men de er også kendt for deres unikke:

1) De har et af de største udvalg af vinylplader i Danmark

2) De sælger nye udgivelser af danske kunstnere

3) Deres priser er flere

Sådan startede radiolageret i Aarhus, Danmark

Da radiostationen startede, var det en lille og uformel gruppe mennesker, der arbejdede på radioen. Men da antallet af lyttere steg, steg deres behov for mere plads.

Da radiostationen første gang startede i Aarhus, Danmark i 1980’erne, var det en lille og uformel gruppe mennesker, der arbejdede på radioen. Antallet af lyttere steg med tiden såvel som deres behov for mere plads til at gemme og behandle poster. De kunne endelig købe et gammelt lager i 2008, hvilket gav dem mere plads, end de nogensinde havde haft før.

Hvad gør Aarhus til den bedste musikby?

Byen Aarhus er kendt for sin kulturelle mangfoldighed og unikke atmosfære. De mange underjordiske spillesteder udgør en blomstrende musikscene i byen, som er blevet rangeret som den bedste musikby i verden af Music Magazine.

National Tourist Board of Denmark er endda gået så langt som til at kalde Aarhus,”en lille smule paradis for kulturelskere”på grund af sine museer og teaterrum af høj kvalitet.

Hvorfor vokser detailbefolkningen overalt i verden?

Detailpopulationen vokser over hele verden. Der er mange faktorer, der bidrager til dette. En af dem er stigningen i global indkomst og økonomisk udvikling. Den anden er stigningen i e-handel og online shopping, som bidrager til, at flere mennesker går ud for at shoppe.

I 2016 var der en stigning på 42% i detailsalget på verdensplan med i alt 29 billioner dollars brugt på detailvarer, hvilket svarer til 6.440 dollars pr. Person globalt.

Ifølge data fra International Council of Shopping Centers (ICSC) er der nu mere end 50% flere butikker, der opererer på verdensplan end for bare 10 år siden. Desuden har der været en stigning i e-handelsbutikker fra 3 milliarder i 2010 til 5 milliarder i 2015 med yderligere 20 milliarder forventet inden 2020

Fremtidens for detailhandel og hvordan et radiolager passer ind

Radiovirksomheder er hoveddelen af vores daglige liv. De giver os indhold, som vi ønsker og forventer af dem. Vi kan endda finde indhold til et bestemt emne eller en niche, hvis vi ikke ved, hvad vi skal lytte til.

Radiovirksomheder opererer på et stærkt konkurrencepræget marked, men de har særprægede fordele, når det kommer til marketing. Radiovirksomheder kender deres publikum bedre end noget andet mediefirma derude, og de har også det mest kraftfulde medie til rådighed – radio.

Fremtidens detailhandel er usikker, og med introduktionen af ny teknologi bliver det sværere for detailhandlere at foretage et salg. Forhandlere har dog stadig brug for nogen, der kan hjælpe med at skabe indhold, der vil engagere deres kunder og få dem til at købe flere produkter regelmæssigt